MosPos: Mijn PolarisatieFilter

maandag 28 april 2008

Mijn PolarisatieFilter

Afgelopen week heb ik een PolarisatieFilter (Polfilter) gekocht. Een korte omschrijving van een Polfilter:

"Polfilters zijn vooral bedoeld om spiegelingen weg te halen. Bijvoorbeeld in de ruiten van een auto, maar ook op de lak zelf."

Polfilters (en andere filters) zijn bedoeld voor camera's waarvan de lens niet inschuift, en spiegelreflex-camera's (SLR's). Ik ben niet in het bezit van een SLR, maar enkel van een Digitale camera. Dit zou betekenen dat ik geen Polfilter zou kunnen gebruiken...

Toen moest ik denken een een stukje dat ik had gelezen op AutoGespot, waar iemand met behulp van een rubberen buisje, zijn filter op zijn digitale cam kon zetten. Ik heb dat stukje opgezocht en contact opgenomen met de schrijver van het stuk. Na wat vragen en veel opgezochte informatie heb ik een 27mm Polfilter besteld. Enkele dagen later kocht ik een rubberen buisje. En ja hoor, deze paste prima om de lens van de Camera en het filter paste ook prima in het buisje, ik had een werkend Polfilter!

Ik liep de winkel uit waar ik het buisje had gekocht en ging op zoek naar een mooie wagen om mijn filter te testen. Ik was net 10 min onderweg of ik zag in de verte een Porsche staan, toen ik dichterbij kwam zag ik dat het om een Porsche 997 Turbo Cabriolet ging! Eén van de mooiste 997's! De eigenaar stapte net uit, ik vroeg of ik wat foto's mocht maken, en dat mocht. Als ik ze maar niet op AutoGespot oid zou zetten, daar heb ik me dan ook netjes aan gehouden. Ik plaats hem wel op mijn Blog omdat het aantal vieuws hier toch een stukje lager zit. Hier het resultaat:





Geen opmerkingen: